با ما همراه باشید

اقتصاد

شرافت تاکید کرد: پایان ذخایر قطعی معادن در آینده‌ای نه چندان دور

منتشر شده

در

حمیدرضا شرافت رئیس خانه معدن استان یزد

رئیس خانه معدن استان یزد در جریان دیدار با رئیس قوه قضاییه، اظهار داشت: معضل پایان ذخایر قطعی معادن متوسط و بزرگ مقیاس و عدم آزادسازی محدوده‌های معدنی، کشور را در آینده ای نه چندان دور، به وارد کردن مواد معدنی استراتژیک سوق خواهد داد.

حمیدرضا شرافت در جریان دیدار با حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه، ضمن قدردانی از مجموعه قضائی استان به ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، اظهار داشت: حمایت قوه قضاییه از فعالیت های معدنی و همراهی با تشکلات صنفی این حوزه، باری از مشکلات فعالان معدنی برداشته و با عنایت به تمرکز ویژه این ستاد نسبت به بررسی و حل مسائل و مشکلات صنعتی و معدنی می توان آینده روشن تری را در تقویت و توسعه این بخش متصور بود.
رئیس خانه معدن استان یزد در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات عدیده معدنکاران، بیان داشت: فعالان در بدو ورود به این عرصه، با مشکلاتی مواجه می شوند که بعضا راهکار مشخصی برای آنان اندیشیده نشده است؛ عدم آزادسازی محدوده های معدنی در این برهه از جمله چالش های اساسی معدنداری و معدنکاری است. برخی از سازمان های حاکمیتی همچنان اصرار بر عدم آزادسازی این محدوده ها دارند. معضل پایان ذخایر قطعی معادن متوسط و بزرگ مقیاس در آینده ای نه چندان دور کشور را به عنوان وارد کننده مواد معدنی استراتژیک تبدیل خواهد کرد؛ مهمی که باتوجه به شرایط فعلی کشور می بایست در نشست ویژه فعالان این عرصه با مسئولان عالی قضایی و دولتی کشور، بررسی و چاره اندیشی شود.
وی همچنین نوسازی ناوگان ماشین‌آلات معدنی که منجر به کاهش بهره‌وری عملیات معدنکاری می شود را نیازمند تفویض اختیار امکان ثبت سفارش از معاونت معدنی وزارت صمت به سازمان های صمت استان دانست تا بتوان روند نوسازی ماشین آلات معدنی را تسریع و بهبود بخشید.
شرافت، در ادامه به مسئله معارضان محلی اشاره و تصریح کرد: یک معدنکار پس از گذر از چالش های متعدد پیشین و ممیزی هایی که در روند اخذ مجوزهای لازم فعالیت معدنی طی می کند، در بدو فعالیت قانونی خود با مسئله معارضان محلی مواجه می شود که مانع از فعالیت قانونی فعالان در روند سرمایه گذاری و توسعه معادن می شوند؛ این در حالی است که متولی بخش معدن با حمایت از فعالان معدنی، مسئولیت قانونی خود را انجام داده است، اما در ادامه دستگاه‌های ذی‌ربط باید بتوانند امنیت لازم را برای سرمایه‌گذاران و فعالان معدنی فراهم کنند؛ مهمی که بی شک در روند اخذ مجوز مدنظر گرفته شده و می بایست نسبت بدان راهکاری اندیشیده شود.
شرافت از رئیس قوه قضاییه، اجرای صحیح و عادلانه قانون های حقوق دولتی و یک درصد از سهم سالیانه فروش معادن با درنظر گرفتن تبصره های حمایتی این قانون را توسط مجریان قضایی و دولتی خواستار شد.
رئیس خانه معدن استان یزد در آخر اظهار امیدواری کرد که با توجه به توسعه زیر ساخت های دولت الکترونیک اخذ استعلامات در مدت زمان بسیار کمتری انجام شود.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقتصاد

شرافت رئیس کانون کارآفرینان استان یزد شد

منتشر شده

در

توسط

اعضای کانون کارآفرینان برتر رسمی استان یزد حمیدرضا شرافت را به عنوان رئیس این کانون در استان یزد انتخاب کردند.
انتخابات هیئت رئیسه کانون کارآفرینان برتر رسمی استان یزد در مراسمی با حضور اعضای کانون و عضو هیئت رئیسه کانون کارآفرینی ایران برگزار شد.
در این مراسم، حمیدرضا شرافت از فعالان حوزه معدن که در حوزه تکنولوژی‌های انتقال آب هم اقدامات شاخصی کرده به عنوان رئیس کانون کارآفرینان برتر رسمی استان یزد معرفی شد.
هادی هزارخانی دبیرکل بنیاد جهانی انرژی در ایران و عضو کانون کارآفرینان ایران با تبریک انتصاب شرافت به عنوان ریاست کانون کارآفرینان برتر رسمی استان یزد اظهار کرد: حمیدرضا شرافت تاکنون توانسته در عرصه کارآفرینی و اقتصاد عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد.
وی تصریح کرد: قطعا حضور یک جوان کارآفرین در عرصه ریاست کانون کارآفرینان برتر رسمی استان یزد می تواند نویدبخش اتفاقات خوبی در عرصه کارآفرینی استان یزد باشد.

ادامه مطلب

آخرین مطالب

۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۲۰ مگاوات در یزد اجرا می‌شود

منتشر شده

در

توسط

به گزارش شبکه خبری یزد، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در ادامه سفر  خود به استان یزد، در مراسم واگذاری زمین ساختگاه نیروگاه خورشیدی شرکت کرد و عملا فرآیند اجرایی ساخت نیروگاه های مد نظر در استان یزد آغاز شد.

لازم به ذکر است، مجموعا ۲۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در قالب هشت ساختگاه با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریال در استان یزد ایجاد شود.

 

منبع

ادامه مطلب

آخرین مطالب

33 هزار لیتر سوخت قاچاق در یزد کشف شد

منتشر شده

در

توسط

سوخت-قاچاق1

به گزارش شبکه خبری یزد، سیدمحمدمهدی مهاجریان مقدم با اشاره به اینکه برخورد با پدیده قاچاق با جدیت در یزد انجام می‌شود اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی و اداره مبارزه با قاچاق کالاوارز حین گشت‌زنی در محور کمربندی یزد به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مشکوک و پس از بازرسی از خودرو مقادیر زیادی سوخت گازوئیل قاچاق که در مخازن استوانه‌ای شکل به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: متهم پس از بررسی پرونده در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی یزد با احراز تخلف به موجب حکم صادره علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به جزای نقدی 17 میلیارد و 386 میلیون و 417 هزار و 656 ریال و همچنین مبلغ بیش از هشت میلیارد  ریال معادل ارزش کالا بدل از ضبط خودرو محکوم شده است.

مهاجریان مقدم خاطرنشان کرد: پرونده مذکور در شعبه مربوطه طی مراحل قانونی نسبت به وصول جزای نقدی اقدام و به حساب خزانه کشور واریز و پرونده اجرا و مختومه و بایگانی شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد افزود: متاسفانه برخی افراد برای سودجویی اقدام به خسارت زدن به بیت‌المال و قاچاق سوخت می‌کنند و به همین دلیل برخورد با این افراد بدون هیچ کوتاهی انجام می‌شود.

انتهای پیام/781

منبع

ادامه مطلب

برترین ها